دسته بندی های مجله

مجله پزشکی طب تولید

از خواص ماساژور چه میدانید؟
از خواص ماساژور چه میدانید؟
12 بازدیدها 0 پسندیدن

ماساژ یکی از قدیمی‌ترین و مؤثرترین روش‌های درمانی و آرامش‌بخش است که از گذشته‌های دور برای تسکین دردها، کاهش استرس و...

ادامه مطلب
برانکارد و معرفی مدل های پرکاربرد آن
برانکارد و معرفی مدل های پرکاربرد آن
31 بازدیدها 0 پسندیدن

برانکارد یکی از تجهیزات پزشکی است که برای بی حرکت ماندن و حمل ایمن فرد یا بیمار مصدوم به آمبولانس، هلیکوپتر، هواپیما،...

ادامه مطلب
همه چیز درباره گان و انواع آن در صنعت پزشکی
همه چیز درباره گان و انواع آن در صنعت پزشکی
43 بازدیدها 0 پسندیدن

گان نمونه‌‌ای از تجهیزات حفاظت فردی است که در مراکز مراقبت‌های بهداشتی مورداستفاده قرار می‌گیرد. هدف از استفاده از آن...

ادامه مطلب
ساکشن چیست؟ و چه انواعی دارد؟
ساکشن چیست؟ و چه انواعی دارد؟
70 بازدیدها 0 پسندیدن

ساکشن یکی از تجهیزات پزشکی است که کاربردهای بسیار زیادی دارد. از این وسیله برای خارج‌ کردن مایعات و ترشحات اضافی از...

ادامه مطلب
معایب و مزایای پتو برقی در مجله پزشکی طب تولید
معایب و مزایای پتو برقی در مجله پزشکی طب تولید
98 بازدیدها 1 پسندیدن

با فرارسیدن فصل سرما، نیاز به ابزارهای گرمایشی بیش‌از‌پیش احساس می‌شود. یکی از این محصولات که در سال‌های اخیر محبوبیت...

ادامه مطلب

جدیدترین مطالب

 
ترتیب نمایش:
  • بررسی انواع لوازم یدکی ویلچرها در مجله پزشکی طب تولید
    بررسی انواع لوازم یدکی ویلچرها در مجله پزشکی طب تولید
    1660 بازدیدها پسندیدن

     ویلچر یا به عبارتی دیگر صندلی چرخدار وسیله ای برای جابه جایی افراد ناتوان می باشد. این وسیله ی کاربردی بیشتر در افرادی به کار می رود که توان راه رفتن را ندارند و در محیط های خارجی و داخلی قابل استفاده است. 

    ادامه مطلب
  • معرفی انواع کالای مصرفی پزشکی و موارد استفاده هر یک از آنها در طب تولید
    معرفی انواع کالای مصرفی پزشکی و موارد استفاده هر یک از آنها در طب تولید
    2154 بازدیدها پسندیدن

    به طور کلی می توان گفت که کالای مصرفی پزشکی که مورد استفاده قرار می گیرند، یا یک بار مصرف هستند و یا به طور چند بار مصرف استفاده می شوند. لوازم یک بار مصرف فقط برای یک بیمار قابل استفاده است، که به این نوع لوازم کالای یکبار مصرف پزشکی می گویند، ولی در عین حال کالای مصرفی پزشکی که برای تمام بیماران تا جایی که درست کار کند مورد استفاده قرار می گیرد تنها نیاز به ضد عفونی کردن داشته و یکبار مصرف به حساب نمی آیند. 

    ادامه مطلب
  • بررسی بیماری دیابت، انواع انسولین و اصول مصرف آن در مجله پزشکی طب تولید
    بررسی بیماری دیابت، انواع انسولین و اصول مصرف آن در مجله پزشکی طب تولید
    929 بازدیدها پسندیدن

    انسولین به‌عنوان هورمونی در بدن شناخته می‌شود که به تنظیم میزان قند در خون می‌پردازد. دستگاه گوارش مواد غذایی را به قند ساده‌ای به نام گلوکز تبدیل می‌کند که سطح قند در خون را به مقدار قابل‌توجهی افزایش می‌دهد.

    ادامه مطلب
  • معرفی انواع تجهیزات اورژانس و موارد کاربرد آن ها در مجله پزشکی طب تولید
    معرفی انواع تجهیزات اورژانس و موارد کاربرد آن ها در مجله پزشکی طب تولید
    2108 بازدیدها پسندیدن

    اورژانس بیمارستان یکی از شلوغ‌ترین و حیاتی‌ترین بخش‌های بیمارستان است که اختلال در کار هر یک از اجزای آن می‌تواند باعث بروز مشکلات جبران‌ناپذیر زیادی شود. به‌همین دلیل لازم است مسئولین برای خرید تجهیزات اورژانس دقت و حساسیت لازم را به خرج دهند و از تجهیزات اورژانس مناسب با استانداردهای روز دنیا استفاده کنند

    ادامه مطلب
  • معرفی دستگاه درماتوسکوپ، بررسی کاربرد و نحوه ی عملکرد آن در مجله پزشکی طب تولید
    معرفی دستگاه درماتوسکوپ، بررسی کاربرد و نحوه ی عملکرد آن در مجله پزشکی طب تولید
    1485 بازدیدها پسندیدن

    درماتوسکوپ به زبان ساده ابزاری برای معاینه پوست است که گاهی برای بررسی مو و ناخن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه با تابش نور به سطح پوست و بزرگنمایی چندین برابری امکان مشاهده و معاینه هرگونه ضایعه پوستی را برای پزشک فراهم می‌کند. از این دستگاه برای تشخیص انواع ضایعات و بیماری‌های پوستی مثل ملانوم، عارضه‌های غیر سرطانی، زگیل و حتی دفع شپش و حشرات ریز استفاده می‌شود. 

    ادامه مطلب
  • بررسی بیماری عفونت ریه، علائم عفونت و راه حل های درمان آن
    بررسی بیماری عفونت ریه، علائم عفونت و راه حل های درمان آن
    1337 بازدیدها پسندیدن

    عفونت ریه زمانی رخ می‌دهد که یک میکروب خطرناک مانند یک باکتری یا ویروس وارد ریه‌ها شده و باعث آسیب به ریه شود. شدت این عارضه می‌تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد. اگرچه اکثر انواع این عفونت قابل درمان هستند و بیشتر افراد مبتلا به این بیماری خود به خود بهبود می‌یابند، اما می‌تواند به ویژه در مورد نوزادان، افراد مسن و افراد مبتلا به بیماری ریوی یا ضعف سیستم ایمنی بسیار خطرناک باشد. بنابراین شناسایی نوع عفونت فرد برای درمان آن مهم است. همچنین بیماری‌های خطرناکی مانند سرطان ریه ممکن است علائم برخی...

    ادامه مطلب
  • دستگاه ساکشن چیست و چه کاربردی دارد؟
    دستگاه ساکشن چیست و چه کاربردی دارد؟
    3469 بازدیدها پسندیدن

    دستگاه ساکشن یا مکنده درعلوم پزشکی کاربردهای فراوان و بسیار حیاتی  دارد، که از دستگاه‌های اصلی وپایه در اتاق عمل، اتاق بهبودی ، بخش مراقبت های ویژه و مراکز درمانی به شمار می رود.

    ادامه مطلب
  • بررسی علل و راه حل های درمان خشکی و ترک لب
    بررسی علل و راه حل های درمان خشکی و ترک لب
    609 بازدیدها پسندیدن

    زیبایی و طراوت لب‌ها در زیباتر به نظر رسیدن صورت و ظاهر افراد تاثیر بسیاری دارد و برای همین بسیاری از افراد به دنبال راه‌هایی هستند که همیشه لب‌هایی سالم و زیبا داشته باشند. گاهی اوقات ممکن است در اثر عوامل مختلف و یا خشکی هوا لب ها دچار ترک و خشکی ‌شوند. برای اینکه این خشکی و ترک لب‌ها را درمان کنید و درنهایت لب‌های زیبایی داشته باشید، لازم است تا با علل و درمان خشکی و ترک لب آشنا شوید. در ادامه شایع‌ترین علل خشکی و ترک لب و راه‌های درمان آن را خواهیم گفت.

    ادامه مطلب
  • اخبار پزشکی هفته سوم دی ماه ۱۴۰۰
    اخبار پزشکی هفته سوم دی ماه ۱۴۰۰
    504 بازدیدها پسندیدن

    در دنیای امروز اخبار و اطلاعات پزشکی اعم از سلامت جسم و روح و روان بسیار مورد توجه است. از سال ۲۰۱۹ اخبار کرونا و جهش‌های این ویروس در این میان اخبار حوزه سلامت  جایگاه ویژه‌ای پیدا کرد. امروزه داشتن بدن سالم و روحی سالم اهمیت بسیار بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده است و افراد بیشتری اخبار این حوزه را رصد می‌کنند. از این رو  نگاهی به اخبار عمومیت های پزشکی هفته ای که گذشت می‌اندازیم.

    ادامه مطلب
  • معرفی انواع تجهیزات سنجش قد و وزن و بررسی آنها
    معرفی انواع تجهیزات سنجش قد و وزن و بررسی آنها
    3263 بازدیدها پسندیدن

    انواع مختلفی از تجهیزات سنجش قد و وزن وجود دارد که در این مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. همان‌طور که می‌دانید این تجهیزات برای اندازه‌گیری قد و وزن استفاده می‌شوند و هر کدام از آن‌ها کاربرد متفاوتی دارند. برخی از آن‌ها فقط برای کودکان، برخی برای بزرگ‌سالان و برخی هم برای کودکان و هم برای بزرگ‌سالان استفاده می‌شوند.

    ادامه مطلب
  • بررسی علت سرماخوردگی های مکرر و روش های درمان آن
    بررسی علت سرماخوردگی های مکرر و روش های درمان آن
    2870 بازدیدها پسندیدن

    سرماخوردگی یکی از بیماری‌هایی است که همه افراد حداقل یکبار به آن مبتلا شده‌اند. به همین دلیل همیشه بررسی این بیماری از جنبه‌های مختلف ضروری به نظر می‌رسد. افراد زیادی در جامعه وجود دارند که به‌صورت مکرر به این بیماری مبتلا می‌شوند و به نظر می‌رسد راهی برای نجات از آن نیست. در این مقاله علل سرماخوردگی های مکرر به‌صورت کامل و تخصصی بررسی شده است. بنابراین توصیه می‌کنیم حتماً تا انتها همراه ما باشید. اگر شما هم در میان افرادی هستید که دنبال راه نجات از سرماخوردگی‌های پی‌درپی هستید خواندن این...

    ادامه مطلب
  • اخبار پزشکی هفته دوم دی ماه ۱۴۰۰
    اخبار پزشکی هفته دوم دی ماه ۱۴۰۰
    404 بازدیدها پسندیدن

    حوزه درمان و سلامت یکی از تأثیرگذارترین حوزه‌ها در سبک زندگی و سلامت ما است. برای مثال ویروس کرونا و گسترش آن نه‌تنها حوزه درمان بلکه اقتصاد، سیاست و ... را تحت‌تأثیر خود قرار داد. علاوه بر این به‌روز بودن در دنیای امروز نقش مهمی دارد و جهان امروز دنیای اخبار و اطلاعات است. این مطلب را تا انتها دنبال کنید تا تعدادی از عمومیت های پزشکی هفته ای که گذشت را بررسی کنیم. اطلاع از این اخبار و اطلاعات باعث می‌شود که دانش بیشتری پیرامون جهانی که در آن زندگی می‌کنیم داشته باشید.

    ادامه مطلب
  • بررسی تجهیزات سونوگرافی و کاربرد هر یک از آنها
    بررسی تجهیزات سونوگرافی و کاربرد هر یک از آنها
    1189 بازدیدها پسندیدن

    سونوگرافی یکی از روش‌های تصویربرداری است که استفاده از آن تحول زیادی در علم تصویربرداری ایجاد کرده است. این روش به‌ویژه برای مادران باردار بسیار مناسب است تا با خیال راحت شرایط جنین را زیر نظر داشته باشند. این فناوری در کنار خود تجهیزات زیادی هم دارد که بررسی آن‌ها ضروری به نظر می‌رسد. به همین دلیل در این مقاله تجهیزات سونوگرافی به طور کامل بررسی می‌شوند.

    ادامه مطلب
  • بررسی کاربرد انواع چراغ قوه های پزشکی
    بررسی کاربرد انواع چراغ قوه های پزشکی
    1759 بازدیدها پسندیدن

    کاربرد اصلی این چراغ قوه برای معاینه دهان، گلو و زخم است اما می‌توان از آن استفاده‌های دیگری هم کرد. برای مثال برای بررسی پوست لازم است نور متمرکز شود تا پزشک بتواند به‌درستی تشخیص دهد. البته برای معاینه پوستی چراغ‌های دیگری هم وجود دارد اما این کار هنوز هم با چراغ قوه امکان‌پذیر است.

    ادامه مطلب
  • بررسی دستگاه فشار خون بازویی و راهنمای چگونگی استفاده از این دستگاه
    بررسی دستگاه فشار خون بازویی و راهنمای چگونگی استفاده از این دستگاه
    1249 بازدیدها پسندیدن

    دستگاه فشارخون یا فشارسنج ابزاری است که جهت سنجش میزان فشارخون افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگاه فشار خون بازویی از جدیدترین انواع فشارسنج است که نسبت به سایر مدل‌ها دقت و عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهد. برای استفاده از این دستگاه پیشنهاد می‌کنیم ابتدا دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید.

    ادامه مطلب
  • روش های از بین بردن منافذ باز پوست و معرفی بهترین محصولات در مجله پزشکی طب تولید
    روش های از بین بردن منافذ باز پوست و معرفی بهترین محصولات در مجله پزشکی طب تولید
    1221 بازدیدها پسندیدن

    عواملی مانند ژنتیک، مراقبت‌های ناکافی از پوست و نداشتن یک روتین منظم هم باعث ایجاد منافذ باز پوست می‌شوند. خاصیت ارتجاعی پوست با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند و این وضعیت بدتر می‌شود. روی پوست همه ما منافذ باز وجود دارند که پوست از آن‌ها نفس کشیده و تغذیه می‌کند. اما این منافذ باید به‌قدری کوچک باشند که با چشم غیرمسلح دیده نشوند و در غیر اینصورت، باید تحت درمان و کنترل قرار بگیرند.

    ادامه مطلب
  • فواید آبرسانی پوست و چگونگی انجام آن با توجه به تأثیر آبرسانی در زیبایی، طراوت و شادابی پوست
    فواید آبرسانی پوست و چگونگی انجام آن با توجه به تأثیر آبرسانی در زیبایی، طراوت و شادابی پوست
    9581 بازدیدها پسندیدن

    از مهم‌ترین فایده‌هایی که آبرسانی به پوست دارد می‌توان به بالا رفتن خاصیت کشسانی پوست یا الاستیسیته اشاره کرد. این خاصیت کشسانی موجب می‌شود که خطوط و چین و چرک‌های ریز پوست از بین بروند. از دیگر فواید آبرسانی پوست از بین رفتن چربی‌های اضافه پوست چرب از طریق افزایش رطوبت پوست و کاهش جوش‌ها و آکنه است. آبرسانی به پوست، موجب می‌شود که پوست شفافیت و شادابی پیدا کرده و تیرگی‌هایی که دارد محو شود. پوستی که آب دارد هرگز دچار خشکی و اگزما نمی‌شود. 

    ادامه مطلب
  • روتین مراقبت از پوست و نکات کلیدی برای داشتن پوستی زیبا در مجله پزشکی طب تولید
    روتین مراقبت از پوست و نکات کلیدی برای داشتن پوستی زیبا در مجله پزشکی طب تولید
    1172 بازدیدها پسندیدن

    سه مرحله اصلی در مراقبت شبانه روتین پوستی وجود دارد که لازم است توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشید. این مراحل عبارتند از پاکسازی یا فیشال و شستن پوست، تونینگ یا همان متعادل‌سازی پوست و استفاده از آبرسان و مرطوب‌کننده درکنار هم. 

    ادامه مطلب
  • نکات مراقبت ناخن و قوانین آن
    نکات مراقبت ناخن و قوانین آن
    772 بازدیدها پسندیدن

    امروزه لوازم و تجهیزات متعددی ساخته شده است که با استفاده از آن ها می توانید اقدام به تقویت ناخت و همچنین مراقبت از ناخت های خود کنید. در ادامه این مطلب، برخی از مهم ترین نکاتی که با در نظر گرفتن آن ها، باید اقدام به مراقبت از ناخن خود کنید را بیان کرده ایم.

    ادامه مطلب
  • کانسیلر چیست و نحوه استفاده از آن به چه‎ صورت است؟
    کانسیلر چیست و نحوه استفاده از آن به چه‎ صورت است؟
    1273 بازدیدها پسندیدن

    کانسیلر یک محصول آرایشی است که به پوشاندن عیوب پوست شما کمک می‌کند. آنها می‌توانند حلقه‌های تیره، لکه‌های پیری، زگیل‌ها، منافذ بزرگ و سایر لک‌های قابل‌مشاهده روی پوست را بپوشانند. مانند فونداسیون، این محصولات نیز می‌توانند رنگ پوست را یکنواخت‌تر نشان دهند.

    ادامه مطلب
|< .... 7891011121314151617 .... >|
Showing 221 to 240 of 442 (23 Pages)