دسته بندی های مجله

مجله پزشکی طب تولید

مجله پزشکی طب تولید

  • دستگاه بخور سرد چیست و استفاده از آن چه فایده‌ای دارد؟
    دستگاه بخور سرد چیست و استفاده از آن چه فایده‌ای دارد؟
    114 بازدید پسندیدن

    شاید فکر کنید هوای خشک ضرر زیادی برای شما ندارد، اما می‌تواند به طور قابل توجهی بر راحتی تنفس و سلامت روزانه شما تأثیر بگذارد. رطوبت کم در خانه بر رطوبت غشاهای مخاطی و پوست شما تأثیر می‌گذارد. این خشکی می‌تواند باعث شود دچار خونریزی در بینی، خشکی چشم، خارش پوست و سایر علائم ناخوشایند شوید. دستگاه بخور سرد می‌تواند با بالا بردن سطح رطوبت در هوا به کاهش این علائم کمک کند. 

    Read More
  • تجهیزات مورد نیاز مطب پزشک عمومی چیست؟
    تجهیزات مورد نیاز مطب پزشک عمومی چیست؟
    185 بازدید پسندیدن

    پزشکان عمومی با معاینه اولیه بیماران و بررسی سطحی شرایط جسمانی او، تلاش می‌کنند بیماری او را تشخیص داده و مناسب‌ترین درمان را برای او تجویز می‌کنند یا اینکه او را برای بررسی بیشتر به متخصص معرفی نمایند. این متخصصان از ابزارهای مختلفی برای انجام وظایف خود استفاده می‌کنند.

    Read More
  • چگونه از تب سنج دیجیتال استفاده کنیم؟
    چگونه از تب سنج دیجیتال استفاده کنیم؟
    167 بازدید پسندیدن

    تب سنج‌هایی که برای اندازه گیری دمای بدن استفاده می‌شوند بر اساس طراحی متفاوت هستند. دما را می‌توان از طریق دهان (اورال)، مقعد (رکتال)، پیشانی (گیجگاهی)، زیر بغل (آگزیلاری)، گوش (تمپانیک) و یا از راه دور (مادون قرمز) اندازه گیری کرد. برای اطمینان از اندازه‌گیری دقیق دمای بدن، مهم است که بدانید از کدام تب‌سنج استفاده کنید.

    Read More
  • با شستشوی گوش و روش‌های آن آشنا شوید
    با شستشوی گوش و روش‌های آن آشنا شوید
    106 بازدید پسندیدن

    شستشوی گوش یک روش معمولی است که برای حذف جرم اضافی یا سرومن و مواد خارجی از گوش استفاده می‌شود. گوش به طور طبیعی جرم ترشح می‌کند تا از آن محافظت نماید و آن را روغن کاری کند. این ماده همچنین برای جلوگیری از ورود زباله‌ها و جلوگیری از رشد باکتری‌ها در گوش تولید می‌شود. در شرایط عادی، بدن میزان جرم گوش را تحت کنترل ‌دارد. با این حال، جرم گوش بیش از حد یا سفت شده می‌تواند باعث انسداد آن و در نتیجه درد، زنگ زدن در گوش یا از دست دادن موقت شنوایی شود. 

    Read More
  • آبسلانگ چیست و چند نوع دارد؟
    آبسلانگ چیست و چند نوع دارد؟
    41 بازدید پسندیدن

    اغلب ساده‌ترین راه‌حل‌ها می‌توانند مفیدترین باشند؛ این امر به‌ویژه در مورد آبسلانگ صادق است. این قطعات تخت و چوبی با لبه‌های گرد خود که شبیه به چوب بستنی هستند، به عنوان وسایل معاینه گوش و حلق و بینی شناخته می‌شوند و در زمینه پزشکی، دندانپزشکی و حتی طیف وسیعی از کاربردهای صنعتی، صنایع دستی و غیره به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال، مهمترین کاربرد آنها در پزشکی و معاینه حلق است.

    Read More
  • نمره چشم چیست؟
    نمره چشم چیست؟
    195 بازدید پسندیدن

    نمره چشم یا همان دقت بینایی به وضوح دید شما در یک فاصله معین اشاره دارد. اپتومتریست‌ها و چشم پزشکان این فاصله استاندارد را 6 متر در نظر گرفته‌اند و پس از معاینه چشم با روشی مخصوص، این نمره به صورت عدد کسری بیان می‌کنند. 

    Read More
  • نمره چشم چگونه تعیین می‌شود؟
    نمره چشم چگونه تعیین می‌شود؟
    95 بازدید پسندیدن

    نمره چشم شماره‌ای است که به وسیله روش‌های متفاوتی به دست می‌آید و میزان وضوح دید شما را مشخص می‌کند، به گونه‌ای که میزان استاندارد آن برای یک فرد عادی 20/20 است. یعنی شما باید بتوانید جزئیات را در فاصله 20 فوتی یا 6 متری مانند یک انسان عادی ببینید. 

    Read More
  • آشنایی با انواع بیماری‌های پوستی
    آشنایی با انواع بیماری‌های پوستی
    59 بازدید پسندیدن

    بیماری‌های پوستی شرایطی هستند که پوست شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند. این بیماری‌ها ممکن است باعث بثورات، التهاب، خارش یا سایر تغییرات پوستی شوند. ممکن است برخی از بیماری‌های پوستی ریشه ژنتیکی داشته باشند، در حالی که سبک زندگی نیز می‌تواند باعث بروز برخی دیگر از آنها شود. انواع بیماری‌های پوستی با استفاده از داروها، کرم‌ها یا پمادها یا تغییر شیوه زندگی درمان خواهند شد.

    Read More
  • چگونه قد خود را به تنهایی در خانه اندازه گیری کنیم؟ +3 روش استاندارد
    چگونه قد خود را به تنهایی در خانه اندازه گیری کنیم؟ +3 روش استاندارد
    3417 بازدید پسندیدن

    اگر می‌خواهید قد خود را در خانه اندازه گیری کنید، اما کسی در اطراف شما نیست که در این اندازه گیری به شما کمک کند، نگران نباشید. چندین روش وجود دارد که با استفاده از تجهیزات ساده، مانند یک متر خانگی و یا تجهیزات تخصصی سنجش قد، می‌توانید قد خود را به طور دقیق اندازه گیری نمایید. 

    Read More
  • فرق ماسک N95 با FFP2 در چیست؟
    فرق ماسک N95 با FFP2 در چیست؟
    233 بازدید پسندیدن

    امروزه بیماری‌های مسری و همه‌گیر مانند کووید-19 و آلودگی هوای شدید در برخی شهرهای بزرگ باعث شده است مردم به استفاده از ماسک روی بیاورند. برخی ترجیح می‌دهند از ماسک‌های حرفه‌ای مانند N95 یا FFP2 استفاده کنند تا محافظت بیشتری از خود در برابر ویروس و سایر آلاینده‌های هوا داشته باشند. لازم به ذکر است این دو ماسک شبیه بهم نیستند و تفاوت‌های بنیادینی دارند که با شناخت آنها می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

    Read More
  • انواع چراغ معاینه پزشکی را بشناسید
    انواع چراغ معاینه پزشکی را بشناسید
    86 بازدید پسندیدن

    استفاده از چراغ معاینه پزشکی در هر مطب و بیمارستانی برای ارائه روشنایی مناسب در طول معاینات پزشکی و جراحی‌های ساده و سرپایی ضروری است. شاید در وهله اول به نظر برسد این تجهیزات تنها یک روشنایی ساده هستند، اما عملکرد منحصر به فردی را در بخش‌های خاص بیمارستان و مطب پزشکان، از اتاق جراحی گرفته تا بخش‌های دیگر، ایفا می‌کنند. 

    Read More
  • نحوه بستن و باز کردن انواع گردنبند طبی
    نحوه بستن و باز کردن انواع گردنبند طبی
    219 بازدید پسندیدن

    گردنبند طبی معمولاً توسط بیمارانی که جراحی ستون فقرات گردنی انجام داده‌اند یا در این ناحیه دچار آسیب شده‌اند، برای بی حرکت کردن گردن استفاده می‌شود. این نوع ساپورت طبی هم حرکت گردن را محدود کرده و هم به کاهش درد کمک می‌کند. البته هنوز تردیدهایی وجود دارد که آیا استفاده از گردنبند طبی نسبت به حرکت‌های فعال اولیه گردن بهتر است یا خیر.

    Read More
  • وسایل اکسیژن تراپی را بشناسید
    وسایل اکسیژن تراپی را بشناسید
    251 بازدید پسندیدن

    اکسیژن در هوایی که تنفس می‌کنیم وجود دارد و برای زندگی انسان ضروری است. برخی از افراد مبتلا به اختلالات تنفسی نمی‌توانند به طور طبیعی اکسیژن کافی دریافت کنند، بنابراین، ممکن است آن‌ها به اکسیژن مکمل یا اکسیژن تراپی نیاز داشته باشند. افرادی که این روش درمانی را دریافت می‌کنند اغلب سطوح انرژی بالاتر، خواب ایده‌آل و کیفیت زندگی بهتری دارند.

    Read More
  • بهترین راه درمان سرفه در خانه
    بهترین راه درمان سرفه در خانه
    196 بازدید پسندیدن

    سرفه در واقع چیز خوبی است. طبق گفته متخصصین کلینیک مایو، این روش بدن شما برای پاکسازی راه‌های هوایی در پاسخ به یک عامل تحریک کننده خواهد بود. اما سرفه مداوم می‌تواند شما را تمام شب بیدار نگه دارد و به طور کلی روز شما را خراب کند. بنابراین قصد داریم بهترین روش‌های درمان سرفه در  خانه را به شما آموزش دهیم تا آرامش را به زندگی خود بازگردانید.

    Read More
  • از عوارض رانندگی طولانی مدت چه می دانید؟
    از عوارض رانندگی طولانی مدت چه می دانید؟
    251 بازدید پسندیدن

    رانندگی برای ساعات طولانی می‌تواند بر سلامت شما تأثیر بگذارد؛ به خصوص زمانی که در ترافیک گیر کرده‌اید و در ماشین خود نشسته‌اید، ممکن است مجبور شوید بیش از حد انتظار رانندگی کنید. از عوارض رانندگی طولانی مدت خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها و اختلالات روحی است. خستگی رانندگی، عدم فعالیت بدنی، آلودگی هوا و غیره می‌تواند منجر به کمبود اکسیژن در بدن و در نتیجه سردرد، خستگی و سرگیجه شود.

    Read More
  • عوارض نشستن طولانی مدت پشت میز
    عوارض نشستن طولانی مدت پشت میز
    118 بازدید پسندیدن

    وقتی می‌نشینید، انرژی کمتری نسبت به زمانی که ایستاده‌اید یا در حرکت هستید مصرف می‌کنید. تحقیقات نشان داده است که عوارض نشستن طولانی مدت بر سلامتی شما تأثیر مستقیمی دارد. این عوارض عبارتند از چاقی، افزایش فشار خون، قند خون بالا، چربی اضافی بدن در اطراف کمر و سطح کلسترول ناسالم که سندرم متابولیک را تشکیل می‌دهند.

    Read More
  • آموزش نشستن صحیح روی صندلی
    آموزش نشستن صحیح روی صندلی
    116 بازدید پسندیدن

    آیا شغل شما هم مستلزم این است که 6 ساعت یا بیشتر در روز روی صندلی بنشینید؟ هنگام نشستن طولانی مدت به راحتی روی میز خم می‌شوید و فشار زیادی به ستون فقرات خود وارد می‌کنید. با این حال، وضعیت نامناسب نشستن روی صندلی اداری می‌تواند عوارض جانبی نه چندان خوشایندی ایجاد کند که عبارتند از تنش یا درد در گردن، کمر، زانوها و باسن، و گردش خون ضعیف. خبر خوب این است که می‌توانید این مشکلات احتمالی را با دانستن نحوه صحیح نشستن روی صندلی، ورزش و یک صندلی اداری مناسب برطرف کنید.

    Read More
  • درمان حساسیت فصلی در منزل با این 9 روش قطعی!
    درمان حساسیت فصلی در منزل با این 9 روش قطعی!
    169 بازدید پسندیدن

    آلرژی فصلی بیش از 60 میلیون نفر را هر ساله درگیر خود می‌کند، اما زمانی که بدترین علائم آلرژی مانند خارش، آبریزش چشم و بینی، عطسه و سرفه ظاهر می‌شوند، احساس می‌کنید تنها هستید و هرگز از این شرایط خلاص نمی‌شوید. گام‌های آسانی وجود دارد که می‌توانید برای تقویت سیستم ایمنی خود و تسکین علائم آلرژی بردارید. با ما همراه باشید تا آسان‌ترین روش‌های درمان حساسیت فصلی در منزل را بشناسید و آرامش را به خود هدیه دهید.

    Read More
  • آشنایی با بهترین ماسک تنفسی برای آلودگی هوا
    آشنایی با بهترین ماسک تنفسی برای آلودگی هوا
    62 بازدید پسندیدن

    امروزه همه ما آلودگی هوا را می‌شناسیم، به خصوص اگر در شهرهای بزرگ مانند تهران زندگی کنیم، قطعاً آن را تجربه کرده‌ایم. تنفس هوای آلوده می‌تواند ریه‌های شما را تحریک کند و ممکن است باعث تنگی نفس، سرفه، خس خس سینه، آسم و درد قفسه سینه شود. قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا شما را در معرض خطر ابتلا به سرطان ریه، حملات قلبی، سکته مغزی و در موارد شدید مرگ زودرس قرار می‌دهد. بنابراین باید برای محافظت از خود باید بدانید چه ماسکی برای آلودگی هوا خوب است.

    Read More
  • آنچه باید راجع به تشک طبی برای دیسک کمر و گردن بدانید
    آنچه باید راجع به تشک طبی برای دیسک کمر و گردن بدانید
    74 بازدید پسندیدن

    بیماری دیسک کمر و گردن یک بیماری کوتاه مدت نیست، بلکه یک چالش مداوم است که می‌تواند تقریباً همه جنبه‌های زندگی روزمره شما را مختل کند و کمترین آن خواب شما است. به همین دلیل است که پیدا کردن تشک مناسب برای دیسک کمر و گردن که نیازهای خاص شما را برآورده کند، ضروری است.

    Read More
Showing 21 to 40 of 382 (20 Pages)