دسته بندی های مجله

مجله پزشکی طب تولید

مجله پزشکی طب تولید

  • با انواع ویلچرها موجود در بازار آشنا شوید
    با انواع ویلچرها موجود در بازار آشنا شوید
    172 بازدید پسندیدن

    امروزه انواع مختلفی از ویلچر در بازار موجود است. هر کدام از این ویلچرها هدف و کاربرد متفاوتی دارند و هرکدام به نحوی می‌توانند به کاربر کمک کنند. در این مقاله به معرفی انواع ویلچر می‌پردازیم.

    Read More
  • معرفی بهترین برندهای دستگاه اکسیژن ساز خانگی
    معرفی بهترین برندهای دستگاه اکسیژن ساز خانگی
    392 بازدید پسندیدن

    دستگاه‌های اکسیژن ساز خانگی جزو تجهیزات پزشکی خانگی هستند که برای افراد دارای مشکلات تنفسی، توسط پزشک تجویز و نظارت می‌شوند. تیم طب تولید برای کمک به شما در یافتن بهترین برند اکسیژن ساز خانگی که مطابق با نیازهای شما باشد، دستگاه‌های موجود را در این مقاله تجزیه‌ و تحلیل کرده و آن‌ها را بر اساس قیمت، وزن، سطح صدا و سایر ویژگی‌ها رتبه‌بندی کرده است.

    Read More
  • ویژگی‌ ویلچر های برقی استاندارد و نکات قابل‌توجه در هنگام انتخاب آنها
    ویژگی‌ ویلچر های برقی استاندارد و نکات قابل‌توجه در هنگام انتخاب آنها
    218 بازدید پسندیدن

    بیشتر ویلچرهای برقی که به‌عنوان صندلی‌های برقی نیز شناخته می‌شوند، اجزاء و ویژگی‌های خاصی دارند؛ اما شما چقدر با این قطعات ویلچر برقی و ویژگی‌های ویلچر برقی استاندارد آشنا هستید؟ در این مقاله به بررسی اجزای اصلی ویلچر برقی و نکات قابل توجه در هنگام تهیه ویلچر برقی می‌پردازیم. 

    Read More
  • مرکز فروش انواع ویلچرهای برقی در تهران کجاست؟
    مرکز فروش انواع ویلچرهای برقی در تهران کجاست؟
    119 بازدید پسندیدن

    همانطور که می‌دانید، ویلچر برقی برای افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی بسیار مفید است. از این رو ضروری می‌دانیم که مرکز فروش ویلچر برقی در تهران را به شما معرفی کنیم و اطلاعات لازم را برای خرید این محصول ارائه دهیم.

    Read More
  • 3 حرکت تمرینی ورزشی برای افزایش حجم ریه
    3 حرکت تمرینی ورزشی برای افزایش حجم ریه
    4675 بازدید پسندیدن

    عملکرد ریه‌ها برای بدن ضروری است، چراکه ریه‌ها اجازه تبادل اکسیژن و دی اکسید کربن را به بدن می‌دهند. عواملی مانند سن، استعمال دخانیات، آلودگی هوا و عوامل دیگر مانند سرماخوردگی و کرونا باعث می‌شود به مرور ریه‌ها کارایی کمتری داشته باشند. یک فرد که عملکرد ریه او کاهش یافته، ممکن است نتواند میزان اکسیژن مورد نیاز بدن را دریافت کند. با این حال، تمرینات تنفسی می‌تواند به افزایش حجم ریه کمک کند.

    Read More
  • طرز استفاده و نگهداری از دستگاه اکسیژن ساز
    طرز استفاده و نگهداری از دستگاه اکسیژن ساز
    308 بازدید پسندیدن

    یک اکسیژن ساز، اکسیژن را از هوای اطراف شما می‌کشد و به شما کمک می‌کند تا اکسیژن مورد نیاز خود را دریافت کنید. در صورت داشتن شرایط تنفسی مانند COPD، آسم، ذات‌الریه، فیبروز کیستیک، بیماری ریوی یا آپنه خواب، پزشک ممکن است برای شما اکسیژن مکمل تجویز کند. قبل از استفاده از این دستگاه، باید آن را به‌درستی تنظیم کنید و نحوه استفاده از دستگاه اکسیژن ساز را به‌درستی بلد باشید.

    Read More
  • آشنایی با انواع نبولایزر و نحوه استفاده از آن
    آشنایی با انواع نبولایزر و نحوه استفاده از آن
    462 بازدید پسندیدن

    نبولایزر(Nebuliser) دستگاه کوچکی است که داروی مایع را به غبار تبدیل می‌کند تا به‌راحتی قابل استنشاق باشد. شما با این دستگاه می‌توانید از طریق یک ماسک دهانی، دارو را تنفس کنید. این کار به دارو اجازه می‌دهد تا مستقیماً وارد ریه‌ها شود.

    Read More
  • قند خون پایین چیست؟ علائم، عوارض و روش های درمان قند خون پایین
    قند خون پایین چیست؟ علائم، عوارض و روش های درمان قند خون پایین
    423 بازدید پسندیدن

    هیپوگلیسمی یا قند خون پایین وضعیتی است که در آن سطح قند خون (گلوکز) شما کمتر از حد استاندارد است. گلوکز منبع اصلی انرژی بدن شماست و کاهش آن موجب ضعف، بی‌حالی و حتی بیهوشی می‌شود. هیپوگلیسمی یا افت قند خون اغلب با درمان دیابت مرتبط است. اما سایر داروها و شرایط مختلف می‌توانند باعث کاهش قند خون در افرادی شوند که دیابت ندارند. 

    Read More
  • عوارض قند خون بالا و نحوه درمان آن
    عوارض قند خون بالا و نحوه درمان آن
    2116 بازدید پسندیدن

    هایپرگلیسمی یا همان قند خون بالا می‌تواند افراد مبتلا به دیابت نوع 1 و دیابت نوع 2 و همچنین زنان باردار مبتلا به دیابت بارداری را تحت تأثیر قرار دهد. این عارضه گاهی اوقات می‌تواند افرادی را که دیابت ندارند، اما به شدت بیمار هستند را تحت تأثیر قرار دهد، مانند کسانی که اخیراً سکته مغزی یا حمله قلبی کرده‌اند، یا عفونت شدید دارند.

    Read More
  • همه‌ چیز درباره تست قند خون در خانه و طرز استفاده از دستگاه قند خون
    همه‌ چیز درباره تست قند خون در خانه و طرز استفاده از دستگاه قند خون
    490 بازدید پسندیدن

    اگر مبتلا به دیابت هستید حتماً می‌دانید که انجام تست قند خون در منزل می‌تواند ابزار مهمی در کنترل دیابت شما و پیشگیری از عوارض آن باشد. برای اندازه‌گیری درست گلوکز خون باید ابتدا زمان مناسب برای تست قند خون، نحوه استفاده از دستگاه قند خون و موارد دیگر را بیاموزید. برای اندازه‌گیری قند خون می‌توانید از دستگاهی به نام مانیتور مداوم گلوکز (CGM) و یا با یک دستگاه الکترونیکی کوچک و قابل‌حمل به نام دستگاه قند خون استفاده کنید، که قند خون را با استفاده از یک قطره کوچک از خون اندازه‌گیری می‌کند.

    Read More
  • تفاوت کپسول اکسیژن با دستگاه اکسیژن ساز چیست؟
    تفاوت کپسول اکسیژن با دستگاه اکسیژن ساز چیست؟
    308 بازدید پسندیدن

    دستگاه اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن هر دو برای ارائه اکسیژن درمانی استفاده می‌شوند، با این‌ حال آنها دو دستگاه بسیار متفاوت هستند. بنابراین، اگر بین کپسول اکسیژن و دستگاه های اکسیژن ساز تصمیم می گیرید، مهم است که جوانب مثبت و منفی هر گزینه را در نظر بگیرید.

    Read More
  • آشنایی با کاربرد پتو برقی و نحوه استفاده از آن
    آشنایی با کاربرد پتو برقی و نحوه استفاده از آن
    44 بازدید پسندیدن

    پتو برقی یک وسیله خانگی کوچک است که از یک پتو با بخاری‌ برقی در داخل آن تشکیل‌ شده است و به آن گرم‌کن تخت هم گفته می‌شود. این وسیله یک پتوی الکتریکی گرمایشی است که گرما در تمام سطح آن به‌ طور مساوی توزیع می‌شود. کاربرد پتو برقی، گرم کردن تخت و بدن در هنگام خواب است. 

    Read More
  • انواع روشهای درمان دیسک کمر بدون جراحی
    انواع روشهای درمان دیسک کمر بدون جراحی
    216 بازدید پسندیدن

    اگر دیسک کمر را تجربه می‌کنید، احتمالاً با ناراحتی‌ها و دردهایی که این بیماری می‌تواند ایجاد کند آشنا هستید. همانطور که شما با مشکلات دیسک کمر روبرو می‌شوید، معمولاً این سؤال به وجود می‌آید که آیا درمان دیسک کمر شما بدون جراحی امکان پذیر است یا خیر؟

    Read More
  • روش‌های اندازه‌گیری تب در کودکان و بزرگسالان
    روش‌های اندازه‌گیری تب در کودکان و بزرگسالان
    20 بازدید پسندیدن

    تب‌سنج وسیله‌ای ضروری در منزل افرادی است که از کودکان نگهداری می‌کنند و اندازه‌گیری تب در خانه را ممکن می‌سازد. از هر نوع تب‌سنج که استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که آن‌ها را تمیز و ضدعفونی کرده‌اید و قبل و بعد از استفاده تا حد امکان بشویید. همیشه قبل و بعد از اندازه‌گیری دمای کودک دست‌های خود را بشویید. از هرکدام از انواع تب‌سنج که استفاده می‌کنید، حتماً دستورالعمل‌های سازنده را بخوانید و دنبال کنید.

    Read More
  • روش درمان تب و لرز در خانه
    روش درمان تب و لرز در خانه
    1338 بازدید پسندیدن

    تب یکی از علائم شایع بیماری است، اما لزوماً چیز بدی نیست. در واقع، به نظر می‌رسد تب نقش کلیدی در مبارزه با عفونت‌ها دارد. بنابراین آیا باید تب را درمان کرد یا اجازه داد که تب ادامه یابد؟ در این مقاله توصیه‌هایی برای افرادی آورده شده است که به طور کلی سالم هستند.

    Read More
  • آموزش حرکات ورزشی با کش بدن‌سازی
    آموزش حرکات ورزشی با کش بدن‌سازی
    637 بازدید پسندیدن

    کش بدنسازی یا کش‌های مقاومتی نوارهای الاستیک بزرگی هستند که می‌توانید از آنها برای تمرین در تمام نواحی بدن استفاده کنید. آن‌ها می‌توانند برای افرادی با توانایی تحرک محدود هم مفید باشند، زیرا بسیاری از انواع برنامه تمرینی با کش بدنسازی را می‌توان در حالت نشسته انجام داد. 

    Read More
  • میزان قند خون باید چند باشد؟
    میزان قند خون باید چند باشد؟
    2003 بازدید پسندیدن

    افراد معمولی باید سطح قند خون نرمال خود را زیر 99 میلی گرم در دسی لیتر نگه دارند. سطوح بالا و شدید قند خون می‌تواند منجر به دیابت و عوارض مضر پس از آن شود. اگر رابطه خوبی با ورزش ندارید، شیرینی و نوشیدنی‌های صنعتی را همیشه مصرف می‌کنید، اضافه وزن دارید، چاق هستید و سیگار می‌کشید، دقیقاً در حال آماده کردن شرایط ابتلا به قند خون بالا می‌باشید.

    Read More
  • آشنایی با کش مقاومتی یا کش بدنسازی و انواع آن
    آشنایی با کش مقاومتی یا کش بدنسازی و انواع آن
    980 بازدید پسندیدن

    استفاده از کش مقاومتی یا کش بدنسازی برای بدنسازی روز به روز فراگیرتر می‌شود. برای تقویت بدن و آمادگی بدنی و حتی در تمرینات متقابل، استفاده از کش ورزشی، کش مقاومتی یا کش بدنسازی چندین مزیت دارد. استفاده از کش مقاومتی موجب کاهش محدودیت‌های مفصلی و به طور فزاینده موجب مقاومت عضلات می‌شود.

    Read More
  • نحوه استفاده درست از دستگاه تصفیه هوا
    نحوه استفاده درست از دستگاه تصفیه هوا
    400 بازدید پسندیدن

    دستگاه تصفیه برای بهبود کیفیت هوای داخل خانه شما و پاکسازی هوایی که هر روز تنفس می‌کنید مناسب است و تأثیر آلودگی هوا بر خانواده‌تان را کاهش می‌دهد.

    Read More
  • آشنایی با بهترین مارک دستگاه بخور
    آشنایی با بهترین مارک دستگاه بخور
    253 بازدید پسندیدن

    بهترین دستگاه بخور اتاق راه‌حلی مناسب برای مرطوب کردن هوای خشک در خانه شماست، به‌خصوص اگر یک دستگاه بخور مرکزی در خانه خود نصب کنید. هوای مرطوب می‌تواند به پیشگیری یا به حداقل رساندن انواع مشکلات تنفسی کمک کند. هوای مرطوب می‌تواند به جلوگیری از خشکی سینوس‌ها، خون‌ریزی بینی و ترک لب‌ها کمک کند و همچنین می‌تواند علائم سرماخوردگی، برونشیت و سایر مشکلات تنفسی را کم نماید.

    Read More
Showing 61 to 80 of 382 (20 Pages)