دسته بندی های مجله

مجله پزشکی طب تولید

مجله پزشکی طب تولید

  • اندازه گیری قند خون: تجهیزات ضروری در کنترل دیابت
    اندازه گیری قند خون: تجهیزات ضروری در کنترل دیابت
    261 بازدید پسندیدن

    پایش قند خون روشی ضروری در مدیریت و کنترل دیابت است. این ابزار به شما اطلاعات ارزشمندی در مورد تأثیر رژیم غذایی، فعالیت‌های فیزیکی، استرس و داروها را بر میزان گلوکز خون می‌دهد و امکان تصمیم‌گیری‌های بهتر و بهبود کنترل دیابت را فراهم می‌کند.

    Read More
  • ضرورت استفاده از تجهیزات پزشکی خانگی: تأمین استقلال و ارتقاء کیفیت زندگی
    ضرورت استفاده از تجهیزات پزشکی خانگی: تأمین استقلال و ارتقاء کیفیت زندگی
    249 بازدید پسندیدن

    تجهیزات پزشکی خانگی به افراد مبتلا به شرایط پزشکی خاص، اختلالات حرکتی و یا معلولیت‌های جسمانی، این امکان را می‌دهد تا حس استقلال و خودباوری را به نحو احسن حفظ و تقویت کنند. با گرایش روزافزون به رویکردهای مراقبتی که بر محور بیمار متمرکز هستند و توجه به اهمیت حفظ استقلال فردی، اهمیت استفاده از تجهیزات پزشکی خانگی همچنان رو به افزایش است.

    Read More
  • بهترین تمرین‌های ورزشی برای کاهش وزن، چگونه کالری بیشتری بسوزانیم
    بهترین تمرین‌های ورزشی برای کاهش وزن، چگونه کالری بیشتری بسوزانیم
    267 بازدید پسندیدن

    در فرآیند کاهش وزن سالم و ایمن، تمرین‌های ورزشی در صورتی که نوع مناسب آن‌ها را برای خود انتخاب کنید، می‌توانند در دستیابی به هدف وزنی مورد نظر شما بسیار تاثیرگذار باشند. 

    Read More
  • بهترین روش کاهش وزن سریع و اصول آن
    بهترین روش کاهش وزن سریع و اصول آن
    164 بازدید پسندیدن

    رژیم‌های کاهش وزن سریع به طور معمول ماندگار نیستند. اما آشنایی با تغییرات رژیم غذایی، روش‌های مناسب کاهش وزن و سبک زندگی صحیح می‌تواند راهکاری ایمن و ماندگار برای کاهش وزن سریع فراهم کند. 

    Read More
  • مشکل پوست اضافی پس از لاغری و راه‌های رفع آن
    مشکل پوست اضافی پس از لاغری و راه‌های رفع آن
    180 بازدید پسندیدن

    رسیدن به کاهش وزن و حفظ آن، برای بسیاری از افراد دارای چالش است. با این حال، برخی با عاملی دیگری مانند پوست اضافی پس از کاهش وزن نیز مواجه هستند که می‌تواند منجر به ناراحتی و حتی درد شود. در این مقاله به بررسی روش‌های مؤثر و نامؤثر در مقابله با پوست اضافی پس از کاهش وزن پرداخته شده است.

    Read More
  • سه رژیم غذایی که محبوبیت کمتری در بین متخصصان تغذیه دارند
    سه رژیم غذایی که محبوبیت کمتری در بین متخصصان تغذیه دارند
    506 بازدید پسندیدن

    رژیم‌هایی که در لیست ارائه شده توسط مجله U.S. News & World Report کمترین رتبه را کسب کردند، رژیم غذایی GAPS، رژیم غذایی Dukan و رژیم کتو اصلاح شده هستند. در حالی که هر سه برنامه مذکور منجر به کاهش وزن...

    Read More
  • بهترین رژیم‌های غذایی، چگونه بدون کم کردن غذا لاغر شویم؟
    بهترین رژیم‌های غذایی، چگونه بدون کم کردن غذا لاغر شویم؟
    198 بازدید پسندیدن

    تنوع و گوناگونی رژیم‌های غذایی مؤثر و سالم بسیار زیاد است و احتمالاً در بین آن‌ها رژیمی وجود دارد که برای شما مناسب باشد. بنابراین رژیمی را انتخاب کنید که بیشترین سازگاری را با بدن شما دارد. اگر یک رژیم غذایی به شما کمک می‌کند وزن خود را کاهش دهید، اما سلامتی جسمی یا روانی یا زندگی اجتماعی شما را به خطر می‌اندازد، گزینه‌ای سالم و قابل اجرایی برای طولانی مدت نیست. 

    Read More
  • بهترین رژیم‌های غذایی، کاهش پنج کیلو در دو هفته، مایوکلینیک (Mayo Clinic)
    بهترین رژیم‌های غذایی، کاهش پنج کیلو در دو هفته، مایوکلینیک (Mayo Clinic)
    213 بازدید پسندیدن

    رژیم غذایی سالم و مؤثر مایوکلینیک و همچنین TLC از دسته رژیم‌های غذایی هستند که بر کاهش وزن در کوتاه مدت تمرکز دارند و سبک زندگی سالمی برای شما به ارمغان می‌آورند.

    Read More
  • بهترین رژیم‌های غذایی، رژیم گیاهی و بهبود عملکرد مغز
    بهترین رژیم‌های غذایی، رژیم گیاهی و بهبود عملکرد مغز
    222 بازدید پسندیدن

    برخی از انواع رژیم غذایی سالم و مؤثر بیش از آنکه به کاهش وزن شما کمک کنند، منجر به سلامت جسم و مغز شما می‌شوند. رژیم غذایی فلکسیتارین و مایند جزء برترین رژیم‌های غذایی هستند که سلامت بدن و مغز شما را تضمین می‌کنند.

    Read More
  • بهترین رژیم‌های غذایی، مدیترانه‌ای (Mediterranean) و دش (DASH)
    بهترین رژیم‌های غذایی، مدیترانه‌ای (Mediterranean) و دش (DASH)
    291 بازدید پسندیدن

    مجله U.S. News & World Report سالانه فهرستی از بهترین رژیم‌های غذایی را منتشر می‌کند. کارشناسان و داوران این مجله رژیم‌های غذایی را بر اساس هفت فاکتور ارزیابی می‌کنند که حاصل این تحقیقات چند رژیم غذایی خاص است که آنها را معرفی می‌کنیم.

    Read More
  • راهنمای جامع خرید کرم ضدآفتاب
    راهنمای جامع خرید کرم ضدآفتاب
    530 بازدید پسندیدن

    کرم ضدآفتاب در زمینه محافظت از پوست در برابر اثرات مضر تشعشعات فرابنفش (UV) خورشید، ابزاری مهم است. با توجه به تنوع گسترده‌ کرم‌های موجود در بازار، آشنایی با انواع مختلف و  مواد اصلی تشکیل دهنده آنان ضروری است. 

    Read More
  • کرم‌ ضد آفتاب و شاخص قدرت حفاظت در برابر نور خورشید (SPF)
    کرم‌ ضد آفتاب و شاخص قدرت حفاظت در برابر نور خورشید (SPF)
    706 بازدید پسندیدن

    کرم‌های ضدآفتاب که به عنوان محافظ آفتاب نیز شناخته می‌شوند، محصولاتی اساسی در روتین روزانه مراقبت پوست به‌ویژه در برابر اثرات مضر تشعشعات فرابنفش (UV) خورشید محسوب می‌شوند. در این مقاله به بررسی ساختار و مواد تشکیل دهنده و کاربردهای آنها که...

    Read More
  • تجهیزات پزشکی خانگی چیست و چه انواعی دارد؟
    تجهیزات پزشکی خانگی چیست و چه انواعی دارد؟
    520 بازدید پسندیدن

    تجهیزات پزشکیخانگی به مجموعه‌ای از وسایل و دستگاه‌ها اشاره دارد که برای ارائه مراقبت‌های پزشکی، حمایت و نظارت راحت از بیمار در محیط خانه طراحی شده‌اند و نقش مهمی در تقویت استقلال، بهبود کیفیت زندگی، تسهیلکنترل و مدیریت  شرایط مختلف سلامتی بیماران و سالمندان دارند Read More

  • انواع دستکش جراحی، راهنمای خرید دستکش جراحی
    انواع دستکش جراحی، راهنمای خرید دستکش جراحی
    405 بازدید پسندیدن

    در حوزه پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی، دستکش جراحی نقشی حیاتی در محافظت از پزشکان، پرستاران و بیماران در طول مراحل جراحی دارد. این دستکش‌ها به عنوان یک مانع فیزیکی عمل می‌کنند و از انتقال میکروارگانیسم‌ها، آلاینده‌ها و مایعات بدن جلوگیری می‌نمایند.

    Read More
  • انواع گان پزشکی و معیارهای خرید گان
    انواع گان پزشکی و معیارهای خرید گان
    418 بازدید پسندیدن

    در دنیایی که علم پزشکی به سرعت در حال پیشرفت است، پزشکان به لباس‌های راحت و کاربردی برای حرکت در محیط‌های کاری سخت خود متکی هستند. در این مقاله جامع، ما به دنیای گان پزشکی قدم می‌گذاریم و تاریخچه تولید آن، انواع گان و عواملی را که باید هنگام انتخاب گان مناسب برای حرفه خود در نظر بگیرید را بررسی می کنیم.

    Read More
  • راهنمای کامل کاهش تب و روش‌های درمان خانگی
    راهنمای کامل کاهش تب و روش‌های درمان خانگی
    337 بازدید پسندیدن

    تب بیماری نیست اما نشانه‌ای از بروز بیماری است. بهتر است در مواجهه با این نشانه صبور باشیم، به علائم توجه کنیم و با آگاهی از روند بیماری در صورت لزوم به پزشک مراجعه کنیم.
    در متن پیش رو می‌توانید با علل و نشانه‌های تب آشنا شوید و مسیرهای کنترل و درمان آن را به شکل دقیق‌تر مطالعه کنید.

    Read More
  • علائم فشار خون بالا و روش‌های کنترل آن
    علائم فشار خون بالا و روش‌های کنترل آن
    464 بازدید پسندیدن

    فشار خون یک بیماری خاموش و فراگیر است. آگاه بودن درباره ماهیت این بیماری و روش‌های کنترل آن بسیار ضروری است. این مقاله راهنمای کاملی است که با توجه به منابع معتبر علمی درباره علل بروز و روش‌های کنترل فشار خون تدوین شده است. اگر از فشار خون بالا رنج می‌برید خواندن این مقاله به شما توصیه می‌شود

    Read More
  • چرا لاغر نمی‌شویم؟ علل اصلی توقف کاهش وزن
    چرا لاغر نمی‌شویم؟ علل اصلی توقف کاهش وزن
    308 بازدید پسندیدن

    دلایل مختلفی ممکن است باعث متوقف شدن روند لاغری شود. کاهش وزن فرآیند پیچیده‌ای است که بسیاری از ارگان‌های بدن در آن سهیم‌ هستند. بر مبنای پژوهش‌های سال‌های اخیر؛ نوع تمرینات ورزشی و ساختار غذایی رژیم‌ها در روند کاهش وزن اهمیت بسیاری دارد.
    افراط در ورزش‌های هوازی، حذف استراحت، کم یا زیاد خوردن غذا، تنش‌های روانی و عوامل متعدد دیگر، می‌توانند روند کاهش وزن را مختل کنند.

    Read More
  • لاغر شدن چقدر طول می‌کشد؟ کاهش یک کیلوگرم در هر هفته
    لاغر شدن چقدر طول می‌کشد؟ کاهش یک کیلوگرم در هر هفته
    1127 بازدید پسندیدن

    زمان کاهش وزن و سرعت آن بسیار متغیر است و نمی‌توان به دقت آن را پیش‌بینی کرد. عوامل متعددی مانند سن، جنسیت، وزن، ژنتیک و وضعیت روانی فرد بر روند سرعت لاغری تاثیر گذار است. کاهش وزن پایدار نیم تا یک کیلوگرم در هفته است. کاهش سریع وزن می تواند منجر به بازیابی دوباره وزن شود. تغییر نحوه غذاخوردن و مصرف بیشتر پروتئین می تواند سرعت لاغر شدن را افزایش دهد. کاهش وزن سالم به معنای تغییر دائمی سبک زندگی و  عادات غذایی است.

    Read More
  • ۵ مزیت استفاده از گن بارداری در زمان بارداری
    ۵ مزیت استفاده از گن بارداری در زمان بارداری
    1880 بازدید پسندیدن

    طب‌تولید- گن های شکمی برای حمایت از کمر و شکم در دوران بارداری طراحی شده‌اند. این لباس‌های حمایتی انعطاف‌پذیر ممکن است مزایای زیادی برای زنان باردارفعال، به ‌ویژه در سه‌ماهه دوم و سوم بارداری داشته باشد. در اینجا به ۵  مزیت استفاده ازگن بارداری در دوران حامله‌گی اشاره شده است:

    Read More
Showing 101 to 120 of 379 (19 Pages)